תיעוד בלעדי • שנת 1996: המסיבה הפרטית לכבודו מרן הגר"ע יוסף

    דוד לזר 3 Comment on תיעוד בלעדי • שנת 1996: המסיבה הפרטית לכבודו מרן הגר"ע יוסף
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ג' בחשוון ה'תשע"ד עלה מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לגנזי מרומים. שנתיים עברו, והגעגועים של רבבות תלמידיו – רק עולים ומתגברים. אחד מהם הוא סגן ראש עיריית אלעד – צוריאל קריספל ששנים רבות לא זזה ידו מיד מרן זצ"ל, הן בענייניו הפרטיים והן הציבוריים.

    בתיעוד בלעדי שמתפרסם באתר 'קול חי', נראה מרן הגר"ע יוסף בשנת 1996 בעת ביקורו בביתו של קריספל ברמת שלמה בירושלים. לא היה זה סתם ביקור, אלא ערב מיוחד שארגן קריספל לכבודו של מרן זצ"ל, בשביל לשמחו ולחזק את רוחו לאחר פטירת הרבנית מרגלית ע"ה. באירוע השתתפו מספר אנשים מצומצם וביניהם יו"ר ש"ס ושר הכלכלה אריה דרעי.

    על הערב הנדיר מספר קריספל לאתר 'קול חי' כי, "היה זה בשנת 96. מרן לקח קשה מאוד את פטירת הרבנית ע"ה, והיה מתנחם בלימוד התורה. אך כשהיה מרים את ראשו מהספר, היה פורץ בבכי", מספר ומוסיף כי, "כמה חודשים קודם לכן עברתי דירה מ'הר נוף' ל'רמת שלמה', וכמובן שעשיתי 'חנוכת הבית' ביום המעבר כמקובל".

    מרו הגרע

    "אך כשראיתי את מצב רוחו של מרן", ממשיך קריספל לספר, "אמרתי לו כביכול – שאני מבקש לעשות 'חנוכת הבית' בביתי החדש, ואני מבקש ממנו להשתתף. בתחילה הוא סירב. אך אני התעקשתי ואמרתי לו שזו תהיה מסיבה לכבודו בלבד וללא אורחים נוספים, עם תזמורת מזרחית, והפייטן משה חבושה גם יגיע".

    "הרב שאל אותי. 'מי עוד ישתתף?'", נזכר סגן ראש עיריית אלעד, "אמרתי לו 'מה שכבודו יגיד'. ואז מרן ניאות להגיע, ואמר לי את מי להזמין, בתחילה הוא היה מאוד מאופק, אך בשלב מסוים לאחר שדאגתי לפנק אותו במטעמים על האש, ויין טוב, הוא השתחרר והצטרף לשירה".

    לכידה

    קריספל מספר כי "מאוחר יותר, הוא כבר ביקש מהפייטן חבושה שירים עתיקים מסוימים שמעט מאוד יודעים לשיר ולנגן אותם, הרב נהנה מאוד באותו הערב, ושהה בביתי למעלה מ-3 שעות".

    "לאחר שיצא מביתי, הוא התקשר אליי והודה לי מאוד", מספר קריספל לאתר 'קול חי' בהתרגשות ובגעגוע לרבו זצ"ל.

    צפו בתיעוד המיוחד מהאירוע הפרטי בהשתתפות מרן הגר"ע יוסף זצ"ל:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חזק ומרגש ביותר. רואים את מרן זצל מתמוגג ומתופף בידיו בהנאה לצלילי הפייטן הגדול רבי משה חבושה.
      אשריו ואשרי חלקו של רבי צוריאל קריספל שזכה לשמח את מרן